Πατρών – Πύργου: «Πράσινο» φως από την Ε.Ε. για τη χρηματοδότηση σύμφωνα με τον Αλέξη Χαρίτση – Τέλος στο ζήτημα της νότιας χάραξης στην Αχαία

Την έγκριση της χρηματοδότησης του Πάτρα-Πύργος εξήγγειλε από το βήμα του Αναπτυξιακού Συνεδρίου της Δυτικής Ελλάδας στην Πάτρας ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Αλέξης Χαρίτσης. Όπως είπε υπάρχει συμφωνία με την ΕΕ για την Πατρών-Πύργου με δέσμευση πάνω από 330 εκατ. ευρώ, ενώ ανακοίνωσε ότι υπάρχει διαθέσιμο κονδύλι 52 εκατ. ευρώ από ειδικό πρόγραμμα σε συνεργασία με την ΕΤΕπ για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου της Περιφέρειας.

Με αυτή την είδηση, ουσιαστικά το έργο μπορεί να προχωρήσει στην προσυμβατική του περίοδο που είναι η έγκριση των συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο και η υπογραφή τους, με μόνη εκρεμμότητα τη διεξαγωγή της 8ης εργολαβίας στις 14 Μαρτίου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που έχουν γίνει από τον Υπ.Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, το καλοκαίρι θα μπουν οι πρώτες μπουλντόζες στα εργοτάξια.

Ο κ.Χαρίτσης μίλησε και για τον αυτοκινητόδρομο Άκτιο-Αμβακία καθώς όπως είπε στην ομιλία τους αναμένεται σύντομα η χρηματοδότηση της τελικής φάσης (της γνωστής εργολαβίας-σκούπας) με περίπου 132 εκατ.ευρώ.

Ο αν.Υπουργός αναφέρθηκε και σε άλλα αναπτυξιακά έργα της περιοχής, όπως τα υπό κατασκευή σιδηροδρομικά έργα υποδομής Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος και Ψαθόπυργος-Ρίο, την προκήρυξη της Β`φάσης κατασκευής του 3ου τμήματος του Νέου Λιμένα Πατρών, νέο διοικητήριο κόστους 20εκατ.ευρώ, σημαντικά έργα διαχείρισης αποβλήτων 42+25εκατ.ευρώ.

Τέλος για την περιοχή του Καϊάφα, ανακοινώθηκε παρέμβαση σε τρεις φάσεις η οποία θα περιλαμβάνει στην πρώτη φάση ανάσχεση της καταστροφής της περιοχής και χρηματοδότηση μελετών, η δεύτερη φάση θα αφορά μεγαλύτερες παρεμβάσεις περιβαλλοντικής προστασίας και η τρίτη φάση θα περιλαμβάνει την αποκατάσταση των κτιρίων και των οικημάτων των παλιών ξενοδοχείων. Αυτή η ανάπτυξη όπως σημείωσε ο κ.Χαρίτσης, θα αποτελέσει πόλο έλξης και για άλλες επενδύσεις, με ήπιο οικοτουριστικό χαρακτήρα.

Παράλληλα, η Κυβέρνηση δεν έκανε αποδεκτό το αίτημα για νότια χάραξη της Πατρών – Πύργου, από τους δήμους Πατρέων και δυτικής Αχαΐας  καθώς φέρεται πως δεν θα δεχθεί την αλλαγή της όδευσης του νέου αυτοκινητόδρομου και θα βαδίσει στα χνάρια της υφιστάμενης μελέτης.

Άλλωστε, την προηγούμενη Δευτέρα ανακοινώθηκε η δημοπρασία για την 8η και τελευταία εργολαβία για την κατασκευή της Πατρών-Πύργου. Πρόκειται για το τμήμα Μιντιλόγλι-ΒΙΠΕ Πάτρας.

Στην προκήρυξη αναφέρεται ότι ο αυτοκινητόδρομος θα διαμορφωθεί με διαπλάτυνση και βελτίωση της χάραξης της υφιστάμενης ΝΕΟ Πάτρας – Πύργου, δηλαδή εγκαταλείπεται και επισήμως η περίπτωση της νότιας χάραξης.

Το κόστος του έργου είναι 74,4 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση θα πραγματοποιηθεί στις 14 Μαρτίου και την ίδια μέρα θα γίνει και η αποσφράγιση των προσφορών. Η διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου είναι 42 μήνες. Πράγμα που σημαίνει ότι αν το έργο ξεκινήσει μέχρι το ερχόμενο Φθινόπωρο τότε θα ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2022.

 

Αφήστε το σχολιό σας

Σχόλια