Iliaweb Νέα & Ειδήσεις απο την Ηλεία
  • ΤΟΠΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • AUTO MOTO
    • GOSSIP
    • LIFESTYLE
    • MY BLOG
    • VIRAL στο διαδίκτυο
    • WEB TV
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • ΤΟΠΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • AUTO MOTO
    • GOSSIP
    • LIFESTYLE
    • MY BLOG
    • VIRAL στο διαδίκτυο
    • WEB TV
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Δεν βρέθηκαν Αποτελέσματα
Προβολή Όλων
Iliaweb Νέα & Ειδήσεις απο την Ηλεία
Δεν βρέθηκαν Αποτελέσματα
Προβολή Όλων
Αρχική ΤΟΠΙΚΑ

Πάτρα – Πύργος: Τα μεγάλα ρίσκα της ακύρωσης των 8 συμβάσεων και οι δυσκολίες για την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών

29/07/2019
0 0
Πάτρα – Πύργος: Τα μεγάλα ρίσκα της ακύρωσης των 8 συμβάσεων και οι δυσκολίες για την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών
15
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Σε γρίφο για δυνατούς λύτες φαίνεται ότι εξελίσσεται το θέμα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα- Πύργος. Το υπουργείο Υποδομών φαίνεται να εξετάζει διάφορες λύσεις σχετικά με το έργο, καθώς από τις οκτώ εργολαβίες (σ.σ. μετά την κατάτμηση του δρόμου από τον πρώην υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη) φαίνεται ότι «προχωρούν» μόνο οι πέντε και αυτές με ρυθμούς «χελώνας».

Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής»,  το υπουργείο Υποδομών δύσκολα θα βρει λύση στην απόπειρα ακύρωσης του έργου της οδικής σύνδεσης Πάτρας – Πύργου, όπως φαίνεται να επιχειρεί ο νέος υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής. «Είναι εξαιρετικά αμφίβολη η εξασφάλιση νέας κοινοτικής χρηματοδότησης σε περίπτωση που το έργο ματαιωθεί, κάτι που σημαίνει ότι το Δημόσιο πρέπει να στραφεί σε άλλες μορφές άντλησης κεφαλαίων, πολύ ακριβότερες απ’ ό,τι σήμερα, και αυτό χωρίς να υπολογίζεται ότι σε μια επαναδημοπράτηση του έργου, αποκλειστικά για τις μεγαλύτερες εταιρείες της ανώτατης εργοληπτικής τάξης (σήμερα στο έργο συμμετέχουν και εταιρείες από την αμέσως μικρότερη τάξη), το ποσοστό της έκπτωσης που θα εξασφάλιζε το Δημόσιο θα ήταν σαφώς μικρότερο από το σημερινό, το οποίο μεσοσταθμικά υπολογίζεται σε περίπου 50% και για τις οκτώ εργολαβίες. Σημειώνουν δε ότι η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών χρειάστηκε 18 μήνες συνεχούς ανταλλαγής εγγράφων και φακέλων, έως ότου αποσπάσει το πολυπόθητο «ναι» των υπηρεσιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και να λάβει τη χρηματοδότηση για το έργο. Επίσης, απαιτήθηκε μεγάλη προσπάθεια, ώστε να δεχθούν οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι την αναγκαιότητα της διαπλάτυνσης του δρόμου, ώστε αυτός να αποκτήσει τα χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου. Σύμφωνα με παλαιότερες δημόσιες τοποθετήσεις του τέως υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, για να πεισθεί η Ε.Ε. έπρεπε το κόστος του έργου να είναι χαμηλό, κάτι που επετράπη τελικά μέσω της κατάτμησής του και της χορήγησης μεγάλων εκπτώσεων από τις συμμετέχουσες εταιρείες. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα έχουν ανατεθεί και υλοποιούνται οι πέντε από τις οκτώ εργολαβίες, σε μία υφίσταται δικαστική προσφυγή και οι άλλες δύο έχουν ανατεθεί στον όμιλο Καλογρίτσα.

Ωστόσο, μετά την αδυναμία του τελευταίου να προσκομίσει τις απαιτούμενες εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης, έχουν κινητοποιηθεί οι διαδικασίες έξωσής του από το έργο.

Από την άλλη πλευρά, τίθεται και μια σειρά ζητημάτων τήρησης της νομιμότητας, καθώς φαντάζει εξαιρετικά δύσκολο να πείσει το υπουργείο για την αναγκαιότητα ακύρωσης ενός έργου, όταν οι εγκατεστημένοι ανάδοχοι τηρούν τις συμβατικές υποχρεώσεις τους και ταυτόχρονα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι προβλεπόμενες εκ του νόμου διαδικασίες για την αντικατάσταση άλλων που δεν το πράττουν (π.χ. Καλογρίτσας). Μπορεί οι παθογένειες στα δημόσια έργα να είναι δεδομένες, ωστόσο υπάρχει μεγάλη απόσταση ανάμεσα στην προσπάθεια να επιλυθούν χρόνια ζητήματα και στην προληπτική ακύρωση έργων των οποίων η κατασκευή έχει ξεκινήσει, υπό τον φόβο μην τυχόν επαναληφθούν προβλήματα του παρελθόντος.

Επιπλέον, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, πέραν της δεδομένης νέας καθυστέρησης που θα επιφέρει η ακύρωση του υφιστάμενου έργου, αναμένεται και νέα χρονοτριβή, λόγω των δικαστικών προσφυγών που σίγουρα θα υπάρξουν από τις θιγόμενες εταιρείες. Σημειώνουν δε ότι μια πιθανή δικαστική δικαίωσή τους θα έχει ως αποτέλεσμα επιπλέον κόστος για το Δημόσιο, με τη μορφή των αποζημιώσεων που θα κληθεί να καταβάλει, πέραν εκείνων που προβλέπονται στις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί και υπολογίζονται σε περίπου 7 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το ελληνικό Δημόσιο έχει πληρώσει πολύ ακριβά ανάλογες ακυρώσεις έργων, όπως για παράδειγμα η υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης, όπου έχει επιδικαστεί ποσό άνω των 70 εκατ. ευρώ (η υπόθεση δεν έχει τελεσιδικήσει).

 

Σε κάθε περίπτωση, μια ακύρωση έργου που δεν έχει παρουσιάσει κάποιο πρόβλημα στην υλοποίησή του δεν θα συνιστά και το καλύτερο ξεκίνημα για τον νέο υπουργό Υποδομών, τη στιγμή που οι μέχρι σήμερα κινήσεις της νέας κυβέρνησης είναι προς την αντίθετη κατεύθυνση, δηλαδή εκείνη της επανεκκίνησης επενδύσεων που «λιμνάζουν» επί χρόνια» επισημαίνεται στο δημοσίευμα.

ΣχετικάΆρθρα

Δήμος Ζαχάρως: Κλειστά για μια εβδομάδα ο παιδικός σταθμός και Α’ και Β’ νηπιαγωγεία στη Ζαχάρω, λόγω έξαρσης της εποχικής γρίπης
ΤΟΠΙΚΑ

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Δήμων Πύργου- Αρχ. Ολυμπίας: Τροποποίηση ώρας αποχώρησης στο Βασικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου

20 Ιανουαρίου 2021
ΠΔΕ: Συνάντηση της Α. Χαλιμούδρα με τον Περιφερειακό Διοικητή Π.Υ. Δυτικής Ελλάδας Ν. Ρουμελιώτη
ΤΟΠΙΚΑ

ΠΔΕ: Συνάντηση της Α. Χαλιμούδρα με τον Περιφερειακό Διοικητή Π.Υ. Δυτικής Ελλάδας Ν. Ρουμελιώτη

20 Ιανουαρίου 2021
Πύργος: Γεγονός το πρώτο σύμφωνο συμβίωσης μεταξύ ανδρών
ΤΟΠΙΚΑ

Πύργος: Γεγονός το πρώτο σύμφωνο συμβίωσης μεταξύ ανδρών

20 Ιανουαρίου 2021
Κορωνοϊός: 56.232 άτομα έχουν κάνει το εμβόλιο στην Ελλάδα- Δείτε πόσοι στην Ηλεία και τις άλλες περιοχές της Χώρας
ΤΟΠΙΚΑ

Ηλεία -Δυτική Ελλάδα: Πόσοι έχουν κάνει το εμβόλιο μέχρι και σήμερα στο Νομό (184 άτομα -Τετάρτη 20/1)- Ξεκίνησαν εμβολιασμοί και από το Κέντρο Υγείας Πύργου- Έφθασαν τους 107.335 οι εμβολιασμοί στη Χώρα- Καλύφθηκε πάνω από το 1% του πληθυσμού- Δείτε αναλυτικά

20 Ιανουαρίου 2021
  • Αρχική
  • Διαφημιστείτε
Στείλτε μας email: bramosad@yahoo.gr
Καλέστε μας στο : 6971814564
28ης Οκτωβρίου 50, Πύργος (μέσα στη στοά)

© 2019 - iliaweb.gr - Developed by EnterID

Δεν βρέθηκαν Αποτελέσματα
Προβολή Όλων
  • ΤΟΠΙΚΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • AUTO MOTO
    • GOSSIP
    • LIFESTYLE
    • MY BLOG
    • VIRAL στο διαδίκτυο
    • WEB TV
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

© 2019 - iliaweb.gr - Developed by EnterID

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In