Με απόφαση Σπίρτζη: Στον όμιλο Καλογρίτσα τμήμα του δρόμου Πάτρα-Πύργος

Στην κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών, συμφερόντων Χρήστου Καλογρίτσα, κατακυρώνεται η εργολαβία για το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, από τα Δουναίικα έως τον Πύργο.

Ο υπουργός Yποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, υπέγραψε τη σχετική απόφαση μετά την απόρριψη ένστασης που υπέβαλε ο δεύτερος μειοδότης, η κυπριακή εταιρεία Cyfield Development.

Σύμφωνα με την ένσταση, η προσφορά των εταιρειών του Χρήστου Καλογρίτσα ήταν αθέμιτη διότι ήταν «υπερβολικά χαμηλή σε σχέση με την προϋπολογιζόμενη δαπάνη του έργου και μάλιστα κάτω του εκτιμώμενου κόστους κατασκευής του».

Ωστόσο, η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του υπουργείου Υποδομών έκανε δεκτές τις εξηγήσεις που υπέβαλε η κοινοπραξία συμφερόντων Καλογρίτσα σχετικά με τις υψηλές εκπτώσεις, διαπιστώνοντας, μεταξύ άλλων, πως «η ενιστάμενη προσφέρει ποσοστά έκπτωσης παραπλήσια με τα αντίστοιχα ποσοστά έκπτωσης του μειοδότη».

Ο αρχικός προϋπολογισμός για την κατασκευή του τμήματος Δουναίικα – Πύργος, μήκους 8 χιλιομέτρων, ήταν 67,2 εκατομμύρια ευρώ, με τις εταιρείες του ομίλου Καλογρίτσα να προσφέρουν έκπτωση ύψους 53%.

Πλέον, μετά την ανάθεση του τμήματος στην κοινοπραξία συμφερόντων Καλογρίτσα, η συνολική δαπάνη του έργου μαζί με τον ΦΠΑ ανέρχεται σε 32 εκατομμύρια ευρώ.

Το μεγάλο ερώτημα πλέον είναι από ποιο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα θα εξασφαλίσει εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης ο όμιλος Καλογρίτσα, δεδομένου πως έχει δανεισμό κοντά στα 100 εκατομμύρια ευρώ από την Τράπεζα Αττικής, η οποία στις αρχές του 2017 απείλησε να τον θέσει σε καθεστώς εποπτείας. Η τράπεζα μάλιστα έχει διαμηνύσει στην οικογένεια Καλογρίτσα πως δεν προτίθεται να εκδώσει για λογαριασμό της νέες εγγυητικές επιστολές.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε πρόσφατα στη Βουλή ο Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος είναι κουμπάρος του γιου του Χρήστου Καλογρίτσα, Γιάννη, στην κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών αναμένεται να κατακυρωθεί και το τέταρτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, από την Κυλλήνη έως τη Βάρδα. Ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε πως ο όμιλος Καλογρίτσα έχει αιτιολογήσει τις υψηλές εκπτώσεις που έχει προσφέρει, οι οποίες υπερβαίνουν το 50%, για το τέταρτο τμήμα.

Παρά τους ισχυρισμούς του υπουργού Υποδομών, ο οποίος είχε εκτιμήσει πως τα έργα στον αυτοκινητόδρομο θα είχαν ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2018, αυτό δεν αναμένεται να συμβεί έως το τέλος του έτους. Είναι ενδεικτικό πως τέσσερις φορές η αναθέτουσα αρχή έχει ζητήσει από τους συμμετέχοντες να παρατείνουν τις οικονομικές τους προσφορές και κατ’ επέκταση τις εγγυητικές επιστολές συμμετοχής.

iefimerida.gr

Αφήστε το σχολιό σας

Σχόλια