05/06/202109:14

Καραμανλής: To Α’ τρίμηνο του 2024 το αργότερο θα παραδοθεί το Πάτρα – Πύργος

Στα μεγάλα έργα υποδομών που γίνονται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο  υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο Ασάφ Χατζίγιεφ (Secretary General, Parliamentary Asembly of the Black Sea Economic Cooperation), ο Δοριανός Αντωνακόπουλος (Chief Executive Officer NEA ODOS), ο Παναγιώτης Παπανικόλας (CEO, Olympia Odos) και ο Αριστοτέλης Σπηλιώτης (γ.γ. στην Παρευξείνια Τράπεζα) στο 9ο συνέδριο Regional Growth Conference στο Achaia Clauss στην Πάτρα.

Για τον πολύπαθο δρόμο Πάτρα – Πύργος τόνισε πως τέλος ο δρόμος καρμανιόλα και το έργο θα έχει ολοκληρωθεί τέλη του 2023 – πρώτο τρίμηνο του 2024 και στο μεταξύ, θα υπάρξουν επενδύσεις 30 εκατ. ευρώ στα επικίνδυνα σημεία του υπάρχοντος δρόμου.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το Πάτρα – Πύργος, όπως και ο ΒΟΑΚ, είναι από τα τελευταία οδικά έργα που πρέπει να γίνουν στη χώρα. Ανέφερε δε ότι ερχόμενος στο Συνέδριο θυμήθηκε πώς ήταν ο δρόμος πριν από 23 χρόνια και υπενθύμισε ότι την περίοδο 2004 – 2009 ξεκίνησαν πολλά μεγάλα οδικά έργα με τις συμβάσεις παραχώρησης, που είχαν δουλέψει με επιτυχία και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Παράλληλα, τρέχει και η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής προς το λιμάνι της Πάτρας. Επιπλέον, σημείωσε πως πρέπει να χαραχτούν νέες σιδηροδρομικές γραμμές αλλιώς όπως ανέφερε «είναι αστείο να μιλάμε ότι θα γίνουμε logistic center χωρίς σύνδεση των λιμανιών με τρένο».

Για το κόστος των διοδίων είπε πως πολλές χώρες δεν έχουν διόδια αλλά σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης το κόμιστρο στην Ελλάδα είναι φθηνότερο. Αναφερόμενος στην Αττική Οδό δεν απέκλεισε να μειωθεί το κόστος για τα διόδια όταν περάσει στα χέρια του δημοσίου. Ο κ. Χατζίγιεφ μίλησε για την σημασία της Παρευξείνιας Τράπεζας αλλά και την ανάγκη μεγαλύτερων συνεργασιών στους τομείς των μεταφορών και της επικοινωνίας.

Αναγνώρισε την πρόοδο των τελευταίων ετών και ζήτηση μεγαλύτερη προσπάθεια για ενδυνάμωση της εδαφικής συνεργασία μεταξύ των χωρών για την ευημερία των κρατών. Πρόσθεσε επίσης ότι χρειάζεται κοινή χάραξη πολιτικής για να ένα «λαμπρότερο μέλλον». Με τη σειρά του ο κ. Χατζηνικόλας τόνισε η βιώσιμη ανάπτυξη είναι συνδεδεμένη με την προσβασιμότητα. Άλλωστε, όπως συμπλήρωσε δεν υπάρχει ανάπτυξη χωρίς δρόμους, χωρίς προσβασιμότητα.

Ο κ. Αντωνακόπουλος ανέφερε πως στη ΝΕΑ ΟΔΟ έχουν εγκατασταθεί ηλεκτροφορτιστές στους 17 από τους 19 σταθμούς ενώ, έχει αντικατασταθεί ο στόλος του αυτοκινητόδρομου με ηλεκτρικά οχήματα.

Ο κ. Σπιλιώτης τόνισε πως η Παρευξείνια Τράπεζα στοχεύει στη μεγιστοποίηση του αναπτυξιακού αποτυπώματος θέλοντας να τονίσει την διαφορετική προσέγγιση που έχει σε σύγκριση με μία συμβατική τράπεζα. Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος Γιάννης Πολίτης.

Μοιραστείτε το άρθρο

Περισσότερα Νέα