18/06/202012:22

Επιστολή Α. Νικολακόπουλου στην Υπ. Παιδείας: Να γίνουν και πάλι «δυσπρόσιτα» με καθηγητές τα σχολεία Ν. Φιγαλείας, Ανδρίτσαινας και Καλλιθέας

 ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 

 

Να γίνουν και πάλι

«δυσπρόσιτα» με καθηγητές

 

 

 

 Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΤΗΣ Ν.Δ.ΤΟΝΙΖΕΙ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ

ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Ν. ΦΙΓΑΛΕΙΑΣ – ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ – ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ

 

 

* Η ΑΓΩΝΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ

ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΚΗ

ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΜΙΑΣ ΑΔΙΚΙΑΣ

 

 

Ένα αίτημα που και κατά την προηγούμενη χρονιά είχε θέσει για την επίλυσή του, επαναφέρει με επιστολή του προς την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως ο βουλευτής Ηλείας Ανδρέας Νικολακόπουλος, σχετικά με το πρόβλημα μη χαρακτηρισμού ως «δυσπρόσιτων» σχολείων στις περιοχές των Δήμων Ανδρίτσαινας – Κρεστένων και Ζαχάρως.

 

Ειδικότερα ο βουλευτής της Ν.Δ. αναφέρεται στο δικαιολογημένο αίτημα των κατοίκων και πολύ περισσότερο των γονέων προκειμένου να χαρακτηρισθούν «δυσπρόσιτα» τα σχολεία των δημοτικών διαμερισμάτων Ν. Φιγαλείας, Ανδρίτσαινας και Καλλιθέας.

 

Όπως τονίζει, πρόκειται για σχολικές μονάδες που ανήκουν στον ορεινό όγκο του νομού Ηλείας με αρκετά προβλήματα και ο αποχαρακτηρισμός τους ως «δυσπρόσιτα» από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το 2018 έχει ως αποτέλεσμα να μην επιλέγονται από τους εκπαιδευτικούς και να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στελέχωσης και υπολειτουργίας.

 

 

 

ΟΙ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ

ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ

 

 

 

 

Για τον σκοπό αυτό μάλιστα ο κ. Νικολακόπουλος επικαλείται τις δύο επιστολές των Δημάρχων Ζαχάρως Κώστα Αλεξανδρόπουλου και Ανδρίτσαινας – Κρεστένων Σάκη Μπαλιούκου, που επισημαίνουν την επιτακτική ανάγκη αλλαγής χαρακτηρισμού και παρουσιάζουν τις δυσκολίες της σημερινής πραγματικότητας.

 

Για τα σχολεία Ν. Φιγαλείας μεταξύ άλλων τονίζεται ότι:

«Στην τοπική κοινότητα Ν. Φιγαλείας λειτουργούν εξαθέσιο Δημοτικό Σχολείο καθώς Γυμνάσιο και Λύκειο, όπου φοιτούν μαθητές και από τα παρακείμενα, ακόμη πιο ορεινά, χωριά. Πρόκειται για παιδιά οικογενειών που ασχολούνται, κατά βάση, με την κτηνοτροφία και τη γεωργία και που επιθυμούν τα παιδιά τους να αποκτήσουν ισότιμα τη γνώση που δικαιούνται και που η πολιτεία οφείλει να τους διασφαλίσει. Η άρτια λειτουργία των σχολείων συμβάλλει στην παραγωγή νέων ανθρώπων, καταρτισμένων, που θα μπορέσουν να στηρίξουν τον τόπο τους. Αποτελεί δε μεγάλη ανάγκη για τον δήμο μας, ο οποίος φθίνει διαρκώς πληθυσμιακά, η στήριξη εκ μέρους της πολιτείας για την άρτια λειτουργία βασικών αγαθών, όπως αυτό της εκπαίδευσης.

 

Για τους λόγους αυτούς θερμά παρακαλούμε να εξετάσετε το αίτημά μας για επαναφορά του χαρακτηρισμού των σχολικών μονάδων Πρωτο βάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της τοπικής κοινότητας Ν. Φιγαλείας (Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο), καθώς πρόκειται για σχολικές μονάδες που ανήκουν στον ορεινό όγκο του Δήμου Ζαχάρως. Προς την κατεύθυνση αυτή υπάρχει και η θετική εισήγηση του ΠΥΣΔΕ Ν. Ηλείας».

 

ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ

ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ

 

Από την πλευρά του Δήμου Ανδρίτσαινας – Κρεστένων και για το έντονο πρόβλημα στελέχωσης των σχολείων αναφέρεται χαρακτηριστικά:

«Εδώ και δύο χρόνια τα Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου μας και ειδικότερα Γυμνάσιο Λύκειο Ανδρίτσαινας και Γυμνάσιο Λύκειο Καλλιθέας, αντιμετωπίζουν πολύ σοβαρά προβλήματα στελέχωσης και υπολειτουργίας λόγω του μη χαρακτηρισμού τους, ως «δυσπόσιτα». Αυτό κυρίως συμβαίνει λόγω του ότι εκλείπουν τα κίνητρα της υψηλής μοριοδότησης και του οικονομικού επιδόματος απομακρυσμένων περιοχών για τους εκπαιδευτικούς και δεν επιλέγονται τα σχολεία αυτά. Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ανδρίτσαινας – Κρεστένων, εκδόθηκε ψήφισμα με το οποίο απαιτούσαμε την επαναφορά των ανωτέρω σχολικών μονάδων στον χαρακτηρισμό «δυσπρόσιτα».

 

Δυστυχώς, το αίτημά μας δεν έγινε αποδεκτό τότε κι ως εκ τούτου δημιουργήθηκαν ανυπέρβλητα προβλήματα στην εκπαίδευση των μαθητών των δύο εκ των τριών δημοτικών ενοτήτων του Δήμου, δηλαδή της Ανδρίτσαινας και της Αλιφείρας.

 

Επανερχόμαστε, λοιπόν και ζητούμε να χαρακτηριστούν οι σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ήτοι Γυμνάσιο Λύκειο Ανδρίτσαινας και Γυμνάσιο Λύκειο Καλλιθέας, ως «ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΑ», αφού αυτές ανήκουν στον ορεινό όγκο του Δήμου κι οφείλουμε να βοηθήσουμε τις απομακρυσμένες τοπικές κοινωνίες και τους μαθητές να κάνουν βήματα προόδου κι όχι να αισθάνονται παραγκωνισμένοι».

 

 

Ο κ. Νικολακόπουλος με αφορμή τις δύο παραπάνω επιστολές, ζητά από την Υπουργό τη θετική αντιμετώπιση των αιτημάτων που η επίλυσή τους, αναμφίβολα θα αποκαταστήσει μία αδικία για τις συγκεκριμένες περιοχές.

Μοιραστείτε το άρθρο

Περισσότερα Νέα