14/09/202017:56

Διονύσης Καλαματιανός: Ανεπαρκής ο σχεδιασμός για τη νέα σχολική χρονιά

Διονύσης Καλαματιανός: Ανεπαρκής ο σχεδιασμός για τη νέα σχολική χρονιά

Άνοιξαν τα σχολεία μας, με το πρώτο «κουδούνι» να ηχεί για το νέο σχολικό έτος. Να ευχηθούμε στις μαθήτριες και στους μαθητές μας, στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς μια καλή και παραγωγική σχολική χρονιά. Ξεκινάει ένα νέο ταξίδι προς τη γνώση, με όνειρα και στόχους, με ελπίδα, αισιοδοξία, συμμετοχή και αλληλεγγύη. Ένα ταξίδι, όμως, που φέτος εκκινεί με σημαντικά προβλήματα, εξαιτίας των καθυστερημένων και πρόχειρων κυβερνητικών ενεργειών.

Η Υπουργός Παιδείας προσπαθεί να επικοινωνήσει μια επίπλαστη εικόνα καλής λειτουργίας, οργάνωσης και ελέγχου της κατάστασης. Η πραγματικότητα, όμως, είναι τελείως διαφορετική. Ενώ από τον περασμένο Μάρτιο διαφαινόταν ότι θα υπάρξουν σοβαρά ζητήματα με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, το Υπουργείο Παιδείας δεν εκμεταλλεύτηκε το χρονικό διάστημα που είχε μπροστά του για να σχεδιάσει και να εφαρμόσει ένα ασφαλές και λειτουργικό πλάνο υποδοχής των παιδιών μας στις σχολικές μονάδες.

Υπάρχουν σοβαρές κυβερνητικές ευθύνες, που όσο και αν προσπαθήσει ο επικοινωνιακός μηχανισμός, δε θα μπορέσει να τις αποκρύψει. Δεν είναι καθόλου υπερβολή ν’ αναφέρουμε ότι τα σχολεία μας ανοίγουν δίχως ουσιαστική ενίσχυση και θωράκιση απέναντι στην πανδημία, σε μια σχολική χρονιά με ανάγκη ιδιαίτερης μέριμνας.

Ενώ βρισκόμαστε στο δεύτερο κύμα της πανδημίας, η κυβέρνηση επέλεξε να αυξήσει τους μαθητές στα τμήματα, αντί να τους μειώσει, κατακτώντας έτσι την αποκλειστική πρωτιά σε όλη την Ευρώπη! Αντίθετα με τις επιστημονικές υποδείξεις και την κοινή λογική, δεν προέβη στις απαιτούμενες ενέργειες για να εξασφαλίσει ολιγομελή τμήματα.  Δύο στους τρεις μαθητές μας θα βρεθούν σε υπεράριθμες αίθουσες, τη στιγμή που σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ο μέγιστος αριθμός μαθητών ορίστηκε σε 15, με ατομικά θρανία. Το υπουργείο δεν έκρινε απαραίτητο να προχωρήσει στις προσλήψεις περισσότερων εκπαιδευτικών, ώστε να λειτουργήσουν ολιγομελή τμήματα, ούτε να προνοήσει για επιπλέον αίθουσες διδασκαλίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος απαριθμούνται 20.000 εκπαιδευτικοί λιγότεροι, σε σχέση με την περσινή χρονιά.

Επίσης, σημαντικό ζήτημα έχει προκύψει με το προσωπικό καθαριότητας, σε μια χρονιά που τα υγειονομικά πρωτόκολλα επιβάλλουν τη σχολαστική και συστηματική καθαριότητα. Δυστυχώς, δεν κινήθηκαν έγκαιρα οι διαδικασίες στελέχωσης των σχολικών μονάδων με το απαραίτητο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας, με αποτέλεσμα να προσέλθει στα σχολεία ελάχιστες μέρες πριν την έναρξη, ενώ παράλληλα δεν επαρκεί για να καλύψει αποτελεσματικά τις ανάγκες που υπάρχουν.

Επιπλέον, δεν προβλέφθηκε η διεξαγωγή των απαραίτητων διαγνωστικών τεστ τόσο πριν ανοίξουν τα σχολεία όσο και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Ταυτόχρονα, η προμήθεια και παροχή του προστατευτικού υγειονομικού υλικού προχωρά με ελλείψεις και με χαρακτηριστική καθυστέρηση. Το αποτέλεσμα αυτού είναι είτε να μην υπάρχουν μάσκες είτε να διανεμηθούν λιγότερες από τις προβλεπόμενες σε μεγάλο αριθμό σχολείων. Αντιλαμβανόμαστε όλοι τι κινδύνους μπορεί να κρύβει αυτό για τη δημόσια υγεία.

Η κυβέρνηση απέτυχε να σχεδιάσει την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, αντιμετωπίζοντας την κατάσταση με ανεπάρκεια, ανευθυνότητα και επιπολαιότητα. Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς είναι εύλογα προβληματισμένοι και ανήσυχοι. Ζητούμε όλοι να ληφθούν, έστω και τώρα, τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να μην τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια και η υγεία τους.

Μοιραστείτε το άρθρο

Περισσότερα Νέα