24/01/202000:25

Ανδρέας Νικολακόπουλος: Παραγωγική ενσωμάτωση των ΑμεΑ στην κοινωνία με τη δια βίου Εκπαίδευση

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΤΕΘΕΣΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

 

 

Παραγωγική ενσωμάτωση των ΑμεΑ

στην κοινωνία με τη δια βίου Εκπαίδευση

 

Τι επισημαίνει

ο Ηλείος βουλευτής και

άλλοι 12 συνάδελφοί του

που συνυπογράφουν την

συγκεκριμένη παρέμβαση

 

 

 

Σημαντική ερώτηση για τη στήριξη της δια βίου εκπαίδευση των ΑμεΑ κατέθεση ο βουλευτής Ηλείας Ανδρέας Νικολακόπουλος μαζί με άλλους δώδεκα συναδέλφοτους του από την κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ.

 

Στην ερώτηση, επισημαίνεται το σημαντικό κενό που υπάρχει στο εκπαιδευτικό σύστημα για άτομα με σοβαρές αναπηρίες όπως είναι οι απόφοιτοι των εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτιστης.

 

Όπως τονίζεται πιο συγκεκριμένα,στην χώρα μας λειτουργούν εκπαιδευτικές δομές ΑμεΑ σε πρωτοβάθμιο επίπεδο (Ειδικά Νηπιαγωγεία & Δημοτικά) και δευτεροβάθμιο επίπεδο (ΕΕΕΕΚ & ΕΕΛ), μέχρι την ηλικία των 20-22 ετών. Δεδομένου όμως ότι οι μαθητές των ΕΕΕΕΚ είναι στην πλειονότητά τους άτομα με σοβαρές αναπηρίες και βαριά νοητική υστέρηση, όταν αποφοιτούν από τα ΕΕΕΕΚ επιστρέφουν στο οικογενειακό τους περιβάλλον και αποκόπτονται από οποιαδήποτε περαιτέρω πρόσβαση σε εκπαίδευση, επαγγελματική φροντίδα ή κατάρτιση.

 

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην συνεχίζεται η εκμάθηση δεξιοτήτων, να σταματά η προετοιμασία τους για αυτόνομη διαβίωση, να χάνονται σταδιακά όσα κατακτήθηκαν κατά την διάρκεια των σπουδών τους και να επιβαρύνεται σε σημαντικό βαθμό η ψυχολογική και σωματική τους κατάσταση. Επιπλέον σε πολλές περιπτώσεις το οικογενειακό περιβάλλον αδυνατεί να παρέχει επαρκή φροντίδα, λόγω σοβαρών προβλημάτων που και αυτό αντιμετωπίζει.

Για τους λόγους αυτούς, 36 σύλλογοι γονέων & κηδεμόνων μαθητών ΕΕΕΕΚ σε όλη την χώρα έχουν κινητοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να δημιουργηθεί μια νέα μετα-γυμνασιακή δομή διά βίου εκπαίδευσης, εργασίας και φροντίδας, η οποία να αποτελεί συνέχεια των ΕΕΕΕΚ και να περιλαμβάνει διδασκαλία βασικών μαθημάτων, καθώς και ποικίλες δραστηριότητες εργασιοθεραπείας, φυσικοθεραπείας, ψυχοκινητικής αγωγής, ιπποθεραπείας, κλπ.

 

«ΔΕΥΤΕΡΗ

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ»

 

Αναφέρεται μεταξύ άλλων ακόμη ότι:

Το εκπαιδευτικό τους πλαίσιο είναι για αυτούς μια δεύτερη οικογένεια, με την οποία πηγαίνουν εκδρομές, παρακολουθούν θεατρικές παραστάσεις, πραγματοποιούν επισκέψεις, συμμετέχουν σε εκθέσεις, γιορτές, χορωδίες, ομάδες και δράσεις, μαθαίνουν να κυκλοφορούν με ασφάλεια, αποκτούν εφόδια ώστε να αυξήσουν τον βαθμό αυτονομίας τους, μαθαίνουν να επικοινωνούν καλύτερα και εν τέλει κοινωνικοποιούνται και σταδιακά εντάσσονται πληρέστερα στο κοινωνικό σύνολο.

 

Πώς μπορούν να αναπληρωθούν όλες αυτές οι θετικές επιδράσεις, όταν μετά την αποφοίτηση από το ΕΕΕΕΚ ακολουθούν οι περιορισμοί ενός στενού οικογενειακού πλαισίου ή, ακόμα χειρότερα, ενός εγκλεισμού σε ίδρυμα;

 

Με βάση την ανωτέρω προσέγγιση γίνεται φανερό ότι υφίσταται μια έντονη κοινωνική ανάγκη για τη σύσταση μιας νέας μετα-γυμνασιακής δομής διά βίου εκπαίδευσης, εργασίας και φροντίδας των αποφοίτων των ΕΕΕΕΚ. Μια τέτοια δομή θα μπορούσε να υπάγεται διοικητικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η φοίτηση σε αυτή να είναι διά βίου και ουσιαστικά να αποτελεί συνέχεια των ΕΕΕΕΚ, με τα οποία να σχετίζεται οργανωτικά και διοικητικά, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή μετάβαση από τη μία δομή στην επόμενη.

 

Έτσι ο κ. Νικολακόπουλος και οι υπόλοιποι βουλευτές που συνυπογράφουν, ερωτούν τους αρμοδίους υπουργούς Παιδείας Νίκη Κεραμέως και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννη Βρούτση τα εξής:

 

Ποιες πολιτικές προτίθεστε να εφαρμόσετε προκειμένου να βελτιωθεί η κοινωνική και παραγωγική ενσωμάτωση των ΑμεΑ στο κοινωνικό σύνολο;

Ποιος είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου σας για την διά βίου εκπαίδευση, φροντίδα και εργασία των αποφοίτων των ΕΕΕΕΚ;

Εντάσσεται στα σχέδιά σας η δημιουργία μιας νέας μετα-γυμνασιακής δομής, όπως περιγράφεται ανωτέρω;

 

Μοιραστείτε το άρθρο

Περισσότερα Νέα