18/05/202111:22

Μιχάλης Κατρίνης: Στο ίδιο έργο θεατές- Kαμία απάντηση, καμία δέσμευση, κανένα χρονοδιάγραμμα για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος” – Τι ανέφερε στη Βουλή για το θέμα ο Υπ. Υποδομών Κ. Καραμανλής

Μιχάλης Κατρίνης: Στο ίδιο έργο θεατές: Kαμία απάντηση, καμία δέσμευση, κανένα χρονοδιάγραμμα για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος’’

Η συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης που είχε καταθέσει ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Κινήματος Αλλαγής κ. Μιχάλης Κατρίνης για το χρονοδιάγραμμα εργασιών του δρόμου ‘’Πάτρα-Πύργος’’ , επιβεβαίωσε ότι δύο χρόνια μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία, δεν υπάρχουν ούτε σαφείς απαντήσεις αλλά ούτε και συγκεκριμένες δεσμεύσεις για το χρονοδιάγραμμα έναρξης και ολοκλήρωσης του έργου.

Είναι χαρακτηριστικό, όπως επισήμανε και ο κ.Κατρίνης, ότι ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει ούτε τα έργα βελτίωσης του ήδη υφιστάμενου οδικού δικτύου, αφού δεν έχει ολοκληρωθεί ο σχετικός διαγωνισμός!

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής δεν απάντησε στα πιεστικά ερωτήματα που έθεσε ο κ.Κατρίνης σχετικά με το πότε ακριβώς θα ξεκινήσει και πότε θα ολοκληρωθεί το ‘’Πάτρα-Πύργος’’, ενώ δε δόθηκε χρονοδιάγραμμα ούτε για τις εργασίες βελτίωσης που εξαγγέλθηκαν πριν 1 χρόνο…

Ενώ μάλιστα το θέμα του ‘’Πάτρα-Πύργος’’ έχει τεθεί ενώπιον της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε. εδώ και 1 χρόνο, δεν έχει υπάρξει η σχετική έγκριση, ενώ και μετά την προχθεσινή συνάντηση του κ. Μητσοτάκη με την αρμόδια επίτροπο Βεστάγκερ δεν ανακοινώθηκε κάποια θετική εξέλιξη.

Ο κ.Κατρίνης υπενθύμισε ότι και το Δεκέμβριο του 2020, υπήρχαν δεσμεύσεις ότι το έργο εντός του 2021 θα προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό και θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2024.

Ήδη συμπληρώνουμε το πρώτο εξάμηνο του 2021 και το έργο δεν έχει εγκριθεί από την Ε.Ε., ενώ παραμένει αμφίβολο αν θα ξεκινήσει μέχρι το τέλος τους χρόνου.

Ο κ. Κατρίνης, σε δήλωση του, επισημαίνει:

‘’ Δύο χρόνια μετά, η γραμμή της κυβέρνησης για το ‘’Πάτρα-Πύργος’’ εξακολουθεί να περιορίζεται στις αδιαμφισβήτητες ευθύνες της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Μόνο που εδώ και δύο χρόνια κυβερνά η Νέα Δημοκρατία και η Ηλεία διαρκώς μετρά απώλειες. Οι οδικοί άξονες δεν έχουν ξεκινήσει και ο τόπος μας , που διαθέτει ένα μοναδικό κεφάλαιο ιστορίας και πολιτισμού, αποκλείστηκε από το χάρτη της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και από τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης.

Οι πολίτες της Ηλείας απαιτούν να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί το μεγάλο αυτό αναπτυξιακό έργο. Απαιτούν από τον κ.Μητσοτάκη  να δείξει το ίδιο ενδιαφέρον που δείχνει με τα οδικά έργα στην Κρήτη, αφού ο ίδιος υποσχέθηκε να αντιμετωπίσει το ‘’Πάτρα-Πύργος’’ ως έργο πρώτης προτεραιότητας κατά την επίσκεψή του στην Ηλεία πριν τις εκλογές του 2019.’’

Νέες βολές Καραμανλή κατά ΣΥΡΙΖΑ – “Έθεσε σε κίνδυνο το Πάτρα- Πύργος για χάρη του κ. Καλογρίτσα”

Η απόφαση του ΣΥΡΙΖΑ να «σαλαμοποιήσει» το Πάτρα- Πύργος έθεσε σε κίνδυνο την υλοποίηση του έργου για χάρη συγκεκριμένου επιχειρηματία, υπενθύμισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, απαντώντας χθες σε σχετική επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή.

Ο κ. Καραμανλής σχολίασε ότι η ερώτηση καθίσταται πράγματι ιδιαίτερα επίκαιρη, δεδομένου ότι νωρίτερα σε άλλη αίθουσα του Κοινοβουλίου κατέθετε ο κ. Καλογρίτσας για την υπόθεση των τηλεοπτικών αδειών. «Είδαμε ότι το εγχείρημα απόκτησης τηλεοπτικού σταθμού συνδέεται με το Πάτρα- Πύργος, διότι έγινε η σαλαμοποίηση του έργου και τα τέσσερα από τα οκτώ κομμάτια τα είχε πάρει ο συγκεκριμένος εργολάβος», επισήμανε.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε επίσης ότι η ερώτηση καθίσταται επίκαιρη και λόγω της συνάντησης με την αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Μαργκρέτε Βεστάγκερ και τόνισε ότι και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός επενδύει στο να γίνει επιτέλους το Πάτρα – Πύργος πράξη.

Υπενθύμισε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κατάφερε να μεταστρέψει τη στάση της Κομισιόν και να την κάνει να δεχθεί την ένταξη του έργου ως «γέφυρα» στη νέα Προγραμματική Περίοδο. Και υπογράμμισε ότι το έργο θα γίνει, κάτι που δεν ήταν δεδομένο εξαιτίας των χειρισμών του ΣΥΡΙΖΑ.

«Πετύχαμε τη συνεννόηση με τη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Ανάπτυξης (DG REGIO) της Επιτροπής, εξασφαλίζοντας τη χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ, στη συνέχεια προχωρήσαμε στην επανένταξη του έργου στη Σύμβαση Παραχώρησης της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ. Τώρα, αναμένουμε το σχετικό ‘‘πράσινο φως’’ από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού – την DG COMP – της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», εξήγησε. Επομένως τόνισε ότι, παρά και την κρίση του κορονοϊού, το χρονοδιάγραμμα δεν έχει μεταβληθεί και είναι εφικτός ο στόχος υλοποίησης του έργου το 2024.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι έχει γίνει η συμβασιοποίηση και έχει αρχίσει η δημοπράτηση για τα έργα οδικής βελτίωσης στον υφιστάμενο άξονα Πάτρα- Πύργος. «Καμία άλλη κυβέρνηση ποτέ δεν πήρε την απόφαση να ρίξει 30 εκ ευρώ στον υφιστάμενο δρόμο. Εμείς είπαμε ότι δεν θα περιμένουμε τρία χρόνια για την ολοκλήρωση του νέου οδικού δικτύου, αλλά θα πάμε ένα βήμα παραπέρα και θα επενδύσουμε χρήματα και στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο, για να μην έχουμε θανατηφόρα δυστυχήματα», ανέφερε.

Σχετικά με τον οδικό άξονα Ολυμπία-Βυτίνα-Τρίπολη, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι η νέα χάραξη απομακρύνεται από τον παραδοσιακό οικισμό Λαγκαδίων και προχωράει η ανάθεση μελέτης Ανάλυσης Κόστους-Οφέλους και Προέλευσης – Προορισμού του οδικού άξονα Τρίπολη – Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία, με σκοπό την εξέταση της δυνατότητας χρηματοδότησης του έργου από την ΕΤΕπ.

Παράλληλα, έχει δοθεί εντολή προς την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου για την ολοκλήρωση των γεωτεχνικών ερευνών που απαιτούνται στις θέσεις των τεχνικών έργων και την παράδοσή τους στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, ώστε να εξεταστεί η δυνατότητα ένταξης του έργου στο οικείο πρόγραμμα της Περιφέρειας.

Αναφορικά με το υποτμήμα  «Λούβρο – Τριποταμιά – Κόμβος Ηραίας», υφίστανται εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι, που ισχύουν έως το τέλος του 2025 και το εκτιμώμενο κόστος κατασκευής υπολογίζεται στα 116 εκατομμύρια ευρώ (με ΦΠΑ).

Σχετικά με το υποτμήμα της Παράκαμψης Σταυροδρομίου, κι εκεί υφίστανται εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι, που ισχύουν έως τα μέσα Ιουνίου του 2024 και το κόστος υπολογίζεται στα 14 εκατομμύρια ευρώ (με ΦΠΑ).

 

Μοιραστείτε το άρθρο

Περισσότερα Νέα