05/03/202117:13

Διονύσης Καλαματιανός για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ηλεία: «Ώρα για πράξεις και όχι για λόγια»

Διονύσης Καλαματιανός για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ηλεία: «Ώρα για πράξεις και όχι για λόγια»

 

Η απαξίωση της Ηλείας μας πληγώνει βαθιά. Έχοντας παραβρεθεί σε πολλές συνεδριάσεις και συναντήσεις για το θέμα των Πανεπιστημιακών Τμημάτων, έχω πάρει ξεκάθαρη θέση από την πρώτη στιγμή, περιγράφοντας με λεπτομέρεια τις θέσεις και τις ενέργειες που θα διατηρήσουν, θα εδραιώσουν και θα αναπτύξουν την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ηλεία.

Όπως όλα δείχνουν, η Ηλεία βρίσκεται ενώπιον μιας προαποφασισμένης «εκκαθάρισής» της από τον πανεπιστημιακό χάρτη της χώρας. Η τελευταία σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε με τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών, ενίσχυσε την διαπίστωση αυτή.

Είναι προφανές ότι έχει τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο υπονόμευσης και εν τέλει απώλειας των Πανεπιστημιακών Τμημάτων που λειτουργούν στο νομό μας, με υπεύθυνους την Κυβέρνηση και το Πανεπιστήμιο Πατρών, που εξακολουθούν να πετούν ο ένας την ευθύνη στον άλλον.

Το Πανεπιστήμιο Πατρών αποδεικνύει, συνεχώς, ότι δεν επιθυμεί την αποκέντρωση, την ισόρροπη και δίκαιη γεωγραφική εξάπλωσή του στους νομούς της Περιφέρειας της Δυτικής Ελλάδας. Οι καθηγητές του επιθυμούν να λειτουργεί ως Πανεπιστήμιο της Πάτρας και όχι της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Κάνουν ότι μπορούν για να σβήσει η Ηλεία από τον πανεπιστημιακό χάρτη.

Και η Κυβέρνηση αποδεικνύει, με κάθε τρόπο, με πράξεις και παραλείψεις ότι δεν επιθυμεί την παραμονή, την ενίσχυση και την ανάπτυξη των Πανεπιστημιακών Τμημάτων, που λειτουργούν στην Ηλεία. Ανέστειλε τη λειτουργία του ΤΕΦΑΑ και δεν έχει λάβει καμία πρωτοβουλία για τη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας των Τμημάτων της Μουσειολογίας και της Γεωπονίας.

Η κεντρική επιλογή της Κυβέρνησης να συρρικνώσει τα δημόσια Πανεπιστήμια και να κλείσει, κυρίως, περιφερειακά τμήματα, ενισχύοντας παράλληλα τα ιδιωτικά κολλέγια, συμβάλει αποφασιστικά σε αυτή την κατεύθυνση. Η ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για τα δημόσια Πανεπιστήμια που νομοθέτησε πρόσφατα, οδηγεί σε αυτό, ακριβώς, το αποτέλεσμα.

Εμείς απαντάμε ξεκάθαρα: άπαντες οφείλουν να σεβαστούν ότι με βάση τον νόμο 4610/2019 της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ (νόμος Γαβρόγλου), στο νομό Ηλείας έχουν ιδρυθεί τρία Πανεπιστημιακά Τμήματα και ήδη  λειτουργούν τα δύο. Με αυτό τον τρόπο υλοποιήθηκε ο δίκαιος και σωστός σχεδιασμός, που προέβλεπε την ίδρυση και λειτουργία Πανεπιστημιακών Τμημάτων, απολύτως συμβατών με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ηλείας, όπως επανειλημμένως έχουμε τονίσει. Αυτό το κεκτημένο δεν πρέπει να αφήσουμε να χαθεί.

Στο σημείο που βρισκόμαστε είναι ώρα για πράξεις και όχι για άλλα λόγια. Όλοι κρινόμαστε για τις τοποθετήσεις και τις πράξεις μας. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση, δηλώνει ότι είναι έτοιμη να ενισχύσει έμπρακτα τα Τμήματα. Το Πανεπιστήμιο έχει άλλους σχεδιασμούς. Η Κυβέρνηση, όμως, έχει τον τελευταίο λόγο για ό,τι συμβεί.

Η κ. Υπουργός και η Κυβέρνηση δεν μπορούν να κρυφτούν, πίσω από το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων. Δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από την εισήγηση οιασδήποτε επιτροπής και οιασδήποτε, δήθεν, ανεξάρτητης αρχής, τα μέλη της οποίας τα διορίζουν εκείνοι.

Η ίδια η Κυβέρνηση έχει την ευθύνη και την αρμοδιότητα του σχεδιασμού, της ανάπτυξης και της εξέλιξης του Πανεπιστημιακού χάρτη ολόκληρης της Χώρας. Τα Πανεπιστήμια είναι φυτώρια γνώσης, καλλιέργειας, έρευνας και καινοτομίας. Είναι πυλώνες πνευματικής παραγωγής και ανάπτυξης, που βοηθούν την παραγωγική ανασυγκρότηση. Βοηθούν έναν τόπο να ανέβει και να βελτιωθεί. Αν τελικά αποφασίσει η Κυβέρνηση να κλείσει ή να μεταφέρει τα Τμήματα από την Ηλεία, οι συνέπειες θα αποτελούν δική της κεντρική επιλογή.

Ο Πρωθυπουργός έχει την τελική ευθύνη για τον μαρασμό που έχει επιφέρει η Κυβέρνησή του στην Ηλεία και την έχει αφήσει χωρίς δρόμο και βασικές υποδομές, χωρίς αξιοπρεπείς δημόσιες δομές υγείας. Ο ίδιος θα έχει την ευθύνη και για των απώλεια των Πανεπιστημιακών Τμημάτων.

Πράγματι, αποδεικνύεται ότι η Ηλεία δεν έχει φίλους στην Κυβέρνηση. Οι Ηλείες και Ηλείοι, αιρετοί και πολίτες καλούνται με ενότητα να τοποθετηθούν και ν΄ απαντήσουν με πράξεις.

Μοιραστείτε το άρθρο

Περισσότερα Νέα